Ce înseamnă o animație de FOLOS?

De fiecare dată când fac interviurile de angajare, întreb același lucru: „Care este utilitatea unui angajat?” Am primit o sumedenie de răspunsuri și, spre regret, niciunul n-a fost aproape de adevăr. Un angajat bun poate fi numit profesionist, loial, dedicat, exact, responsabil, de încredere sau creativ (dacă vreți). Totuși, aceste apelative sunt insuficiente pentru un angajat UTIL. Oare un profesionist este neapărat și util? Nu. Oare un lucrător loial, resposabil și dedicat este neapărat și util? Nu. Oare unul creativ cu idei și inițiative este neapărat și util? Nu.

Ce este atunci această utilitate și de ce am vorbit mai devreme de interviuri de angajare?

Utilitate înseamnă să faci ceea ce îi va aduce un folos angajatorului tău, iar interviurile de angajare sunt asemănătoare cu relația pe care încercăm să o construim împreună cu clienții noștri, pentru că ne angajăm în folosul clienților noștri. Eu cred cu toată sinceritatea că noi, cei de la Umbrela Studio, devenim obligați să servim interesele clientului nostru imediat ce preluăm comanda și vom face tot posibilul ca animația creată pentru el să-i aducă FOLOS. Vă ofer și un exemplu. Spotul nostru explică esența acestui articol în doar 30 de secunde fără să existe riscul de a vă plictisi (sper că nici articolul nu-l are). Util? Destul de util!

 

Respectiv, care e utilitatea unei animații?

Animația poate reda 1000 de cuvinte. Deseori, un video filmat nu poate prezenta un proces complex, un serviciu intangibil, un produs complicat sau care nu are un nume. Cu ajutorul animației o facem cu ușurință!

Ce înseamnă un spot bun? Ce înseamnă utilitate?

Un spot bun este cel care aduce FOLOS. De exemplu, un video care promoveaza un killing offer concret și este plătit prin boost pe Facebook generează un rezultat de N-sprezece mii de vizualizări și nicio vânzare în această campanie. N-sprezece mii de vizualizări sunt un rezultat? Sigur. Dar utilitate? Zero. Un spot bun este acel care este util. Noi știm, apropo, un secret despre cum poate fi măsurată această utilitate.

Utilitatea pentru fiecare caz separat este unică. În mod evident, stația terminus a tuturor rutelor în orice business este produsul sau serviciul vândut. Dacă putem influența cumpărătorul vostru să ia o decizie în favoarea afacerii pe care o conduceți, noi vom asigura această utilitate.

Cum e Brief-ul – așa-i și Creatiff-ul, spune Eugen Boico.

Este imposibil să elaborezi un video de calitate fără să-i înțelegi ROSTUL. Doar atunci când spotul reușește să aducă rezultatele scontate, să fie de folos pentru interesele afacerii, doar atunci poți spune că ai fost și tu util. Acel instrument „secret”, descris mai sus, de măsurare a utilității se numește rentabilitate. De aici apare necesitatea unui brief îndeplinit corect.

Noi știm să demonstrăm rentabilitatea investițiilor în serviciile Umbrela Studio. Știu s-o facă și alții? Nu știm, poate, dar nu cred… Din păcate, oamenii de creație, în majoritatea cazurilor, percep cuvântul „rentabilitate” ca ceva foarte asemănător cu „ecuații cu logaritmi naturali” și nu prea vor să-și bată capul prea mult. Promit calitate, dar ce oferă de fapt nimeni nu știe.

Care e rețeta unui spot util?

Rețeta… este lipsa acesteia. De câte ori am auzit termenul „atitudine personificată” de la managerii de vânzări cu price list-ul în buzunar! Rețeta, de fapt, este un proces complicat și frumos de cunoaștere a clientului, nevoilor lui și răspunsul la cea mai grea întrebare: „Dacă noi, Umbrela Studio, nu îți vom face un spot, ce se va schimba în viața ta?” Știți cât de mare este ispita de a te înșela și cât de dur trebuie să fii uneori pentru a recunoaște că nu-i poți fi util în anumite cazuri, chiar dacă vrei foarte tare să semnezi acest contract? Rețeta este să fii sincer, cu coloana vertebrală și extrem de responsabil pentru investiția pe care clientul o face în serviciul pe care-l prestezi.

Se întamplă cazuri complicate când apelăm la ajutorul celor care pot să facă un studiu de piață, să gândească o strategie de comunicare sau să implementeze această strategie. Pentru că este responsabilitatea noastră sa producem (aducem) FOLOS, iar daca nu reușim cu forțele proprii apelăm la ajutorul celor care dețin mai multe cunoștințe.

„Clientul nu știe ce vrea” – o frază des întâlnită în mediul de creație.

Se întâmplă și nu e vina nimănui. Chiar dacă nu poți „săpa” adânc în procesele de business ale clientului tău, „rețeta” totuși există și o poate aplica oricine: scurt, clar și cuprinzător. 🙂 Altfel, un spot trebuie să fie simplu și cu o proporție sănătoasă între emoții și avantajele produsului. Un spot util este acel care îl face pe client să înțeleagă diferențiativ de ce produsul A și nu produsul B.

De ce să animezi cu Umbrela?

Noi credem în ce vă scriu aici. La fiecare lucrare, noi intrăm în esența produsului si ne apucăm de lucru doar atunci când putem fi siguri că vom fi UTILI, adică de FOLOS.

Și doar atât?

Nu! 🙂  În plus, we never miss a deadline. Plătești după ce îți primești spotul și primești mai mult decât atât. În urma colaborării cu Umbrela, pe lângă animația utilă, clientul primește un șir de livrabile: sursele de design, a doua versiune lingvistică, spotul în format TV, audio, internet, versiuni scurte și ajustări nelimitate.

Umbrela Studio – atunci când nu-ți ajung cuvinte – animează imagini!

Articol scris de Serge Zănoagă.